FAZY LEKCJI |
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA |
CZYNNOŚCI UCZNIA |
PLANOWANY CZAS |
PRZYGO- TOWA- WCZA |
1.Czynności organizacyjne/spr. Obecności, zadania domowego, krótka pogadanka o zasadach bezp. na lekcji/ 2.Podział klasy na grupy wg ustalonych wcześniej zasad. 3.Projekcja filmu pt.:” Układ pokarmowy i trawienie” 4.Podanie uczniom tematu lekcji i uświadomienie jej celów. Wyjaśnienie pojęć: Trawienie, wchłanianie, enzymy. Wskazanie na planszy przykładów. |
1.Uczniowie wchodzą do klasy siadają na wyznaczonych miejscach, wykładają na ławki przybory szkolne. 2.Uczniowie zapisują w zeszytach temat lekcji oraz oglądają projekcję filmu „Układ pokarmowy i trawienie” 3.Na planszy uczeń wskazuje odcinki przewodu pokarmowego człowieka. 4.Uczniowie tworzą czteroosobowe grupy wg wcześniej ustalonych zasad- wybierają lidera. |
1 min 11 min 1 min 1 min |
REALI-ZACJI |
5.Ustalenie zasad pracy na lekcji
A/polecenie wykonania zadań z karty pracy/ łączny czas pracy 30 min 6.nauczyciel nadzoruje pracę i dba o przestrzeganie zasad pracy. 7.Zakończenie prac wgrupach |
5.Wpisują swoje nazwisko w kartę pracy.
A/zapoznają się z zadaniami umieszczonymi na karcie pracy. B/wspólnie planują zasady wykonywania zadań C/wykonują zadania 1,2,3,4 D/zapisują wyniki na karcie pracy E/lider przygotowuje się do prezentacji zadań/omawia z
członkami grupy zespołu w skali od 0-5 6. Członkowie porządkują stanowiska pracy |
22 min w tym ; 1 min 3 min 2 min 13 min 3 min |
PODSU- MOWA- NIE |
8.Kieruje prezentacją wyników doświadczeń przez lidera grupy 9.Zwraca szczególną uwagę na formę zapisu wyników na karcie pracy grupy. 10. Ocenia wykonane zadania w skali od 0- 10 pkt/ 5 pkt nauczyciel i 5 grupa/ • Poinformowanie o ilości zdobytych pkt. • Wystawianie ocen przenieść na początek następnej lekcji 11 .Wypisz enzymy przewodu pokarmowego człowieka i napisz, jaką spełniają funkcję? Wklej kartę pracy do zeszytu. |
7.Liderzy krótko omawiają wyniki doświadczeń i jeżeli jest to możliwe porównują wnioski z innymi grupami 8.Wspólne wyciągnięcie wniosków z doświadczeń 9.Zapisanie zadania domowego. |
2 min. 1 min |